17 Ağustos 2017 Perşembe

Blog Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

   Merhaba sevgili blog düşünürler. Blog açmaya karar verdiniz; ancak açmadan önce dikkat edilmesi gereken hususların olup olmadığını öğrenmek için küçük bir araştırma içine girdiniz. Onlarca blog açan, kiminde başarılı, kiminde başarısız olan ben, sizler için dikkat edilmesi gereken hususları anlatmaya çalışacağım. İyi okumalar…


Blog Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

1 – Blog Kurmadaki Amacınızı Belirleyin
   Elbette ki cevabını vermeniz gereken ilk soru ‘’Neden blog açıyorum?’’dur. İnsanlar birkaç sebepten 


dolayı blog açmayı düşünürler.
-Para kazanmak
-Tanınmak
-Sadece içini dökmek
-Diğerleri…
Amacınızın para kazanmak olduğunu farz ederek yazıma devam ediyorum. Neden bunu farz ettim? Çünkü diğer sebepler için dikkat edilmesi gereken pek husus yok, varsa da aynısı.

2 – Hangi Konuda/Sektörde Açacağınıza Karar Verin
Para kazanmak için blog açanlar, genellikle çok kazandırdığı düşünülen sağlık, güzellik, cilt bakımı, ekonomi vs. konulardan birini seçerler. Siz de bu konulardan birini seçin demiyorum; çünkü bu konularda atı alan Üsküdar’ı çoktan geçti. Kendinize daha orijinal bir konu veya fikir bulmanızı tavsiye ederim. Diyelim ki cilt bakımı konusunda bir blog açtınız ve yazmaya başladınız:
-Kayısı Yağının Cilde Faydaları
-Kırışıklıklar İçin Maskeler?
-Sivilceler Nasıl Geçer? Vs.
Bu başlıklardan binlercesi var. Hele öyle oturmuş siteler var ki, değil bunları geçmek, birkaç Google sayfası geride olacağınızdan emin olabilirsiniz. Bunun için düşündüğünüz konularla ilgili Google’da bol bol arama yapın. Rakipleri tanıyın ve en önemlisi kendinize en yakın bulduğunuz, en iyi olduğunuz konu hakkında bloğunuzu açın. Genel blog da açabilirsiniz; ancak genel bloglardan hem ziyaretçi çekmek 
zordur hem de kazancı az olmaktadır.

3 – Wordpress mi Blogger mı?
Blog açacaksanız, tercihinizin Blogger’dan yana olmasını tavsiye ederim. Hem Google’ın kendi işi, hem de masrafsız. Sadece özel alan (domain) satın alıp yolunuza devam edersiniz. Alan adı dediğim şey .com, .net, .org gibi uzantılardan oluşan site ismi. Örneğin Blogger’dan aldığınız blog ismi (adresi) abc 
olsun. Bu durumda site adresiniz www . abc . blogspot . com olacak. Ancak istediğiniz bir site ismini 
(daha önce alınmamışsa) yıllığı 15-20 liraya satın alarak www . abc . com vb. şekilde yapabilirsiniz. Yani 
domain satın alarak .blogspot’tan kurtulmuş olursunuz.
4 – Blogu Açtıktan Sonra Yapmanız Gerekenler
Blogunuzu açtınız, şimdi neler yapmalısınız.
-Blogger şablonlarından hoşunuza giden bir şablon seçin.
-Sitenizi web yöneticisi araçları’na kaydedin.
-Web yönetici araçlarından site haritası kaydedin.
-Blogger için gerekli seo ayarlarını yapın.
-Her gün düzenli olarak en az bir yazı girmeye çalışın.
-Yazdığınız yazıların ortalama 300 kelimeden oluşmasına özen gösterin.
-Alıntı, çalıntı, kopya yazılardan ve resimlerden uzak durun.
-Sadece özgün yazın.

5 – Blog’dan Para Kazanma

Şimdi geldik zurnanın bilmem ne dediği yere. Para kazanmak. Blogunuzu açtınız, aradan 1-2 ay veya daha fazlası geçti. Blogunuza artık ziyaretçiler geliyor ve bu ziyaretçi sayısı (hit)300-400’leri buldu. Para kazanmak için girişimlerde bulunabilirsiniz. Peki, nasıl? Öncelikle Adsense tabi ki. Başvurunuzu yapacaksınız, muhtemelen kabul edilmeyecek. Yazılarınızı yazmaya devam edeceksiniz. Tekrar başvuracaksınız. Belki kabul edilir belki edilmez. Şunu söyleyeyim ki en kaliteli bloglarımdan biri için 13 veya 14. Başvurumda kabul edilmiştim. Sizler de asla yılmayacaksınız, bir yandan yazmaya devam ederken bir yandan da başvurmaya devam edeceksiniz.

   Peki, Adsense haricinde para kazanmak mümkün mü? Tabi ki. Adsense kadar iyi olmasa da özel reklamlar, diğer yerli ve yabancı reklam şirketleri, tanıtım yazısı satımı, diğer sitelere link satımı vs.
   Adsense’den nasıl kazanacaksınız? Hitli (ziyaretçili) bir siteniz varsa ve Adsense reklam şirketi tarafından kabul edilip reklam yayınlamaya başladıysanız, gelen ziyaretçiler reklamlara ilgi duyup şey yapacaklardır. Onlar şey yaptıkça sizler de kazanmış olacaksınız. Örneğin bir ziyaretçi geldi ve sitenizde ilgisini çeken bir ürünün reklamını gördü ve reklam şey etti. O şeyi için Adsense size ödeme yapacak.
 Genellikle şey başı 5 kuruş ile + arasındadır. Diyelim ki sizin sitenizde ortalama şey başına 10 kuruş 
veriliyor. Sitenize günde 1000 kişi girse ortalama 10 kişi reklamları şey yapar. Bu durumda siz günde 1 
lira kazanmış olursunuz. Tabi ki sitenin konusuna göre şey miktarı artabilir. Şey miktarının 20 kuruş olduğu düşünüldüğünde ortalama kazanç günlük 2 lira olur.
Bu arada şey=tıklama

Buraya kadar sorun yoksa benden bu kadar. Sorularınız olursa sormaktan çekinmeyin; çünkü ben cevap vermekten çekinmeyeceğim.

5 YORUM


bende blog açmak istiyorum ama yazdığınız kriterler hakkında hiç bilgim yok nasıl yapacağımı hiç mi hiç bilmiyorum birde ben para kazanma amaçlı değilde sadece normal kendi düşüncelerimi yansıttığım bir blog sitesi düşünüyorum yani birde insanlara yardım amaçlı ama nasıl blog açarım dediklerinizi uygularım onu gerçekten bilemiyorum 

Google'da, "blogger nasıl kurulur" diye aratın birçok açıklamalı yazı bulacaksınız hocam. Başlangıç evresini söyleyeyim. Gmail adresiniz yoksa, bir gmail adresi alın. Google'da "blogger" diye aratıp gmail şifrenizle giriş yapın. Orda "yeni blog oluştur" gibi bir ibare vardır. Oraya tıklayın ve sitenizin başlığı ile adresini yazın. Adres daha önce başkası tarafından oluşturulmadıysa alabilirsiniz. Ya da başka site adresi denersiniz. Ayrıntılı bilgi için google'da araştırmanızı öneririm.

Merhaba ben yeni blog açtım.Blogumda bazı çocuk atölyelerini paylaşmak istiyorum.Bunun için o sitelerden izin mi almam gerekiyor.Yoksa kaynak belirtmem yeterli midir.Bir diğer sorumda blogumda sekmeleri ayarlayamadım.burdan takip ederek yapamıyorum.Nasıl bir yol izlemeliyim.şimdiden tesekkürler..

Teşekkürler faydalı bilgiler için, yeni başlayanlara ışık tutacak güzel bir kaynak olmuş

Güzel bir derleme olmuş, paylaşım için teşekkürler

DİKKAT: Bir G-Mail hesabı olmayanlar ''Yorumlama Biçimi'' bölümünden ''Anonim'' veya ''Adı/URL'' seçeneklerinden birisini seçerek kolayca yorum yapabilirler.

NOT: Sorduğunuz soruya cevap verildiğinde e-mail ile bilgilendirilmek istiyorsanız, sağ alttaki ''Beni Bilgilendir'' kutucuğunu işaretleyiniz. Bunun için de yorum yazarken Google Hesabını (Gmail Hesabı) kullanmanız gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder