15 Ağustos 2017 Salı

YouTubeda Gelişim Nasıl Sağlanır?

Sosyal medya platformlarından spesifik bir misyona sahip monopollerden biri de Youtube. Toplamda 10 senelik bir geçmişe sahip olan Youtube, dakikada 300 saatlik içerik yüklemesiyle en çok ziyaret edilen ilk üç sitede yer alıyor. Dolayısıyla sadece kendi branşında değil, internetin en büyük kartelleri arasında elde ettiği repütasyonu muhafaza ediyor.
Günümüz internet aleminin içinde oyuncularsporcular ve muhabirler gibi sadece Youtube’cu bir kesim de var. Özellikle son senelerde yaptığı güncellemeler ve içerik sağlayıcılara finansal desteğin önünü açmasıyla Youtube, içerik açısından yoğunluk, hacim ve detay bazında rakiplerini açık ara geride bırakıyor.
Fakat ilginçtir; Youtube, sosyal medya optimizasyonunda en fazla ihmal edilen platformlardan birisi.
Bu kadar güçlü bir platformun sosyal medya optimizasyonları arasında noksan kalmasına gönlümüz el vermedi.
Dolayısıyla buyurun:
Youtube’da kitle oluşturma ve arttırmanın yolları nelerdir?
Oyunun kuralları çok basit; Youtube’da viral olmak için videolarınızın daha fazla görüntülenmesi gereklidir. Diğer platformlara nazaran Youtube’da avantajınız daha fazla. Çünkü insanlar okumak değil, izlemek ve dinlemek istiyorlar, tiyatral bir gösteri bekliyorlar, yorulmak istemiyorlar. Yani makale-bloglar ile karşılaştırıldığında video-blogların citation flow açısından dolaylı olarak daha kayda değer olması ihtimaldir.
Son güncellemeler sayesinde pek çok sosyal medya platformunda içeriğin niceliğine nazaran niteliği önemsenir. Youtube’da ise nicelik-nitelik eşitliği vardır. Çünkü kanalınız bir günde 10 tane video ile 10 izlenme alabilir fakat 1 video ile 10 izlenme almak zordur. Dolayısıyla nicelik konusunda istikrarlı olun, en azından haftada 1 video girişi yapın. İstikrar ve çalışkanlık, her sosyal medya platformunda olduğu gibi Youtbe’da da mutlak başarıyı getirecektir
İzlenme oranının yükseltimesinin bir faktörü de abone sayısını (subscriber) arttırmaktır. Bunun en kolay yolu ise Youtube’un CTA’sı (aksiyon çağrısı) olan açıklama (annotation) eklemektir. Bu CTA modeli butonlar, tıklandıklarında izleyiciyi anında kanal abonesi yaparlar ve bir başka video’ya (yeni içerik) yönlendirerek abonenin memnuniyetini garantilerler. Tam anlamıyla başarılı Inbound metodoloji prototipi!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder